پیچ ام دی اف

پیچ ام دی اف

در دنیای امروز استفاده از MDF بسیار رایج شده است و افراد زیادی در سرتاسر جهان از محصولات ام دی اف استفاده می‌نمایند. لوازمی نظیر کمد، کابینت، میزهای زیادی وجود دارد که توسط ام دی اف ساخته شده و بسیار مورد استقبال مردم ایران و جهان نیز قرار گرفته است و شاید علت این محبوبیت را بتوان در قیمت مناسب آن یافت.
برای اتصال قطعات MDF، نیازمند نوع خاصی از پیچ است که به آن پیچ ام دی اف ( پیچ MDF ) گفته می‌شود. ما می‌خواهیم در این مقاله به توضیح مشخصات، کاربرد ها و چیستی این پیچ بپردازیم.

تماس مستقیم

پیچ ام دی اف یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین پیچ ها در صنایع چوب و MDF می‌باشد که به آن پیچ چوب نیز گفته می‌شود. این پیچ ها عموما از استحکام بالایی برخوردار نیستند و شکلی همانند پیچ های چارسو دارند. همچنین شیارها یا رزوه های آن، طوری طراحی شده که شکاف عمیقی در چوب یا ام دی اف ایجاد می‌کنند و نوک تیز آن نیز کمک می‌کند تا به راحتی درون صفحات ام دی اف و چوب فرو بروند، بنابراین کاملا برای این نوع قطعات مناسب می‌باشند. این پیچ ها برای اتصال صفحات ام دی اف یا نئوپان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این پیچ ها بدنه و ساق بلندی دارند و نسبت به پیچ های دیگر از استحکام کمتری برخوردارند؛ اما این کم بودن استحکام چه فایده ای دارد؟
بدنه چوب و به خصوص ام دی اف از استحکام بسیار بالایی برخوردار نیست، در نتیجه استفاده از پیچ هایی با استحکام بالا موجب ایجاد آسیب در ام دی اف می‌شود؛ پس متخصصان مناسب ترین پیچ برای استفاده در صفحات چوبی و MDF را این نوع پیچ می‌دانند.
از این پیچ می‌توان برای اتصال قفسات ام دی اف به دیوار نیز استفاده نمود.

پیچ ام دی اف
پیچ ام دی اف

انواع پیچ ام دی اف و کاربرد آنها

پیچ ام دی اف از نظر ظاهری فقط به یک شکل و نوع تولید می‌شود؛ اما تفاوت اصلی این پیچ ها در طول و سایز آنها می‌باشد و اندازه آنها عموماً از ۱۶ تا ۱۰۰ میلی متر است. بعضی از آن‌ها برای قطعاتی با عرض کوچک تر طراحی شده اند و بعضی دیگر نیز برای قطعات بسیار ضخیم طراحی و تولید شده اند.
چند مورد از سایز های پیچ MDF به شرح زیر می‌باشد:

• پیچ ام دی اف با طول ۱.۶ سانتی متری
• پیچ ام دی اف با طول ۲ سانتی متری
• پیچ ام دی اف با طول ۲.۵ سانتی متری
• پیچ ام دی اف با طول ۲.۸ سانتی متری
• پیچ ام دی اف با طول ۳ سانتی متری
• پیچ ام دی اف با طول ۴ سانتی متری
• پیچ ام دی اف با طول ۵ سانتی متری
• پیچ ام دی اف با طول ۶ سانتی متری
• پیچ ام دی اف با طول ۷ سانتی متری

برای بستن پایه کابینت میتوان از پیچ ۱.۶ سانتی متری استفاده نمود.
برای دوبل نمودن صفحات ام دی اف نیز از پیچ ۲.۸ سانتی متری استفاده می‌شود.
و همچنین برای کلاف کردن یونیت از پیچ ۴ یا ۵ سانتی متری استفاده می شود.
برای بستن این پیچ ها باید از مته ۳ یا ۳.۵ میلی متری استفاده نمایید.
شاید این نکته جالب توجه باشد که برعکس تصور غالب، راجب تمام رزوه بودن این پیچ ها، برخی از پیچ های MDF نیم رزوه یا نیم دنده تولید می‌شوند.
پیچ های ام دی اف معمولا به رنگ سیاه تولید می‌شوند و عموما از جنس آهن یا فولاد می‌باشند.

جنس پیچ های MDF چیست؟

همانطور که گفته شد پیچ های اف دی اف عموما از جنس آهن یا فولاد هستند؛ اما می‌توان جنس های دیگری از آن را نیز در بازار یافت.
جنس هایی مانند استنلس استیل، برنج، آلومینیوم، برنز و غیره همچنان خریداران خود را دارد. اگر به دنبال استحکام بیشتری در پیچ های ام دی اف هستید، پیشنهاد ما به شما خرید پیچ های فولادی است.
مثال دیگری از با کیفیت‌ترین نوع پیچ های MDF ، آلیاژ کربن استیل است که ترکیبی از کربن، آهن و دیگر فلزات مقاوم می‌باشد. در این نوع پیچ از آلیاژی استفاده شده است که مقاومت پیچ ها را برای استفاده در ام دی اف بالا برده و همچنین قابلیت ضدزنگ زدگی دارد که از زنگ زدگی پیچ ها جلوگیری می‌نماید. به طورکلی این نوع پیچ ام دی اف از دوام بسیار بالاتری نسبت به سایر پیچ های ام دی اف برخوردار است.

مشخصات پیچ خودکار

مزایای پیچ ام دی اف چیست؟

این پیچ به راحتی با پیچ گوشتی قابل استفاده است و نیاز به ابزار خاصی ندارد و سهولت در باز شدن آن، برای مکان هایی که نیازمند آن است تا قفسه ها دائما باز و بسته شود، بسیار کاربردیست. 
تولید در اندازه های متنوع نیز مزیت خوبی محسوب می‌شود.
این پیچ هیچ آسیبی به بافت چوب وارد نخواهد کرد و متناسب با تراکم چوب ام دی اف است.
برای استفاده از این پیچ نیازی به مهره وجود ندارد؛ زیرا نوع رزوه آن طوری طراحی شده که در مکان مورد نظر بسیار محکم چفت‌ می‌شود.
همچنین این پیچ به دلیل وزن کمی که دارد، از محبوبیت بالایی در تولید محصولات چوب و ام دی اف برخوردار است.
این پیچ ها از انعطاف بسیار خوبی برخوردارند.

نحوه‌ی استفاده از پیچ ام دی اف

زمانی که می‌خواهید از پیچ MDF استفاده نمایید بهتر است آن‌را متناسب با سایز صفحه یا قطعه انتخاب نمایید. اگر پیچی را با قطر بیشتر از ضخامت چوب استفاده نمایید، باعث نابودی بافت فیبری و شکستن و از هم گسیختگی آن بافت می‌شود.

برای استفاده از این پیچ، پیش از استفاده از آن و برای جلوگیری از آسیب به پیچ و بافت فیبری صفحه‌ی ام دی اف، می‌توان با استفاده از دریل حفره بسیارکوچک تر از قطر پیچ بر روی سطح کار ایجاد نمود، سپس پیچ را در داخل قطعه فرو کرد و این کار از آسیب به پیچ و صفحه جلوگیری می‌نماید و باعث افزایش راحتی و سرعت در کار می‌شود.

راه حل دوم آن است که برای راحتی بیشتر نیز می‌توان از پیچ گوشتی شارژی استفاده نمود؛ زیرا این پیچ گوشتی همزمان با وارد کردن پیچ به داخل قطعه، حفره نیز ایجاد کرده و موجب آن می‌شود تا پیچ به درستی جایگذاری شود و در این روش هیچ آسیبی به بافت فیبری نیز وارد نخواهد شد. این راه حل بسیار مرسوم و کاربردیست و در بسیاری از صنایع از این روش استفاده می‌شود.

استاندارد پیچ ام دی اف

این پیچ با استاندارد Din 1882 تولید می‌شود که سایز های مختلفی نیز دارد. در جدول زیر می‌توانید برخی از سایز های متناسب با این پیچ در استاندارد DIN 1882 را مشاهده فرمایید. ( برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید. )

خرید پیچ ام دی اف

با توجه به موارد ذکر شده در بالا شما خریداران محترم می‌توانید جهت خرید پیچ ام دی اف در سایز و جنس متفاوت به فروشگاه پیچ و مهره آهن پاد مراجعه نمایید  و در زمینه ی خرید پیچ MDF مناسب،  از مشورت مشاوران ما در این فروشگاه بهره مند شوید. این فروشگاه اکنون توانسته به یکی از بهترین تامین کنندگان پیچ و مهره در ایران تبدیل شود؛ در نتیجه شما می‌توانید خرید خود را از طریق این فروشگاه انجام داده و از کیفیت و کارایی بالای پیچ و مهره به خصوص پیچ ام دی اف اطمینان کافی حاصل نمایید.

شما می‌توانید برای سفارش پیچ MDF در سایز و اندازه های دلخواه، از طریق شماره های موجود در سایت با فروشگاه پیچ و مهره آهن پاد تماس حاصل فرمایید.

قیمت پیچ ام دی اف

از مسائل مهم در تهیه و خرید پیچ ام دی اف ، قیمت آن می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید امروزه قیمت بسیاری از محصولات تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند قیمت ارز، ثبات و پایداری ندارد. قیمت پیچ ام دی اف نیز همچون بیشتر محصولات مصرفی در ایران تحت تأثیر این عوامل قرار می‌گیرد. پیچ ام دی اف های وارداتی، قیمت متناسب با دلار دارند و پیچ های ام دی اف تولید داخل، به دلیل اینکه در ساخت آنها عموماً از مفتول های با کیفیت خارجی استفاده می‌شود نیز، به قیمت دلار وابسته هستند.

به همین دلیل امکان بیان قیمت پیچ MDF به صورت قطعی وجود ندارد و تنها راه اطلاع از چنین موضوعی برقراری ارتباط با مشاوران ما در فروشگاه آهن پاد از طریق تماس با شماره های موجود در سایت می‌باشد.

فروشگاه آهن پاد مفتخر است پیچ ام دی اف را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان محترم قرار دهد.

برای کسب اطلاع بیشتر راجب قیمت انواع پیچ ام دی اف و مشاوره جهت خرید محصولی با کیفیت و هم راستا با نوع کارتان، با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *