پیچ و مهره داربست

پیچ و مهره داربست

درصد بالایی از صنایع برای ایجاد اتصالات از پیچ و مهره استفاده می‌کنند، دلیل این مسئله را می‌توان مزیت‌های این اتصالات از جمله مقاومت بالا، تعویض راحت، قیمت مناسب و دوام این نوع اتصال دانست. در میان اتصالات صنایع ساختمانی داربست‌ها باید اتصالاتی موقت و در عین حال مقاوم داشته باشند، به همین دلیل پیچ و مهره داربست اهمیت ویژه دارد. در ادامه ویژگی‌های لازم، قیمت‌ها و شرایط خرید پیچ و مهره داربست را بررسی می‌کنیم.

پیچ و مهره داربست چیست؟

از پیچ‌ها در صنایع مختلف جهت اتصال قطعات، تنظیم سیستم‌های صنعتی و انتقال حرکت استفاده می‌شود. مثال‌های از این استفاده‌ها شامل ماشین ابزارها، انواع گیره‌ها، وسائل نقلیه، تجهیزات جنگی، کشتی‌ها، سیستم‌های چاپ، ریسندگی و بافت، صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و موارد بسیار دیگر می‌باشد.
عموما پیچ‌ و مهره‌ها به بسته به کاربردی که در اتصالات دارند به دو نوع تقسیم می‌شوند، پیچ‌ و مهره محکم کننده و پیچ و مهره انتقال حرکت. مشخص است که پیچ و مهره محکم کننده جهت استحکام بیشتر اتصالات استفاده می‌شود. اما در مورد پیچ و مهره انتقال حرکت باید گفت که وظیفه انتقال یا تبدیل حرکت دورانی به مستقیم یا حرکت دورانی در جهت عکس را دارند. پیچ و مهره داربست‌ معمولا از نوع محکم کننده هستند. پیچ و مهره داربست از این جهت متفاوت است که باید علاوه بر داشتن مقاومت و دوام بالا قابلیت نصب و باز کردن سریع و ساده را نیز داشته باشد. همچنین باید یه نحوی محکم شود که با گذر زمان و یا اتفاقات ساده نظیر لرزش و ضربه باز نشود.

پیچ و مهره داربست

ویژگی های پیچ و مهره داربستی

به عنوان ویژگی‌های پیچ و مهره داربست می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • دارای استحکام و قدرت بالا، جهت تحمل وزن زیاد است. مشخص است که انواع لوله‌های داربست وزن بالایی دارند و پیچ و مهره داربست باید بتواند آن‌ها را متصل کرده و در جای خود نگهدارد، به بیان دیگر باید بتواند وزن بالای لوله‌های داربست را تحمل کند.
  • معمولا پیچ و مهره داربست از جنس فولاد یا آلیاژهای آن تهیه می‌شود. این فولادهای دو نوع کم گرین و گرین متوسط دارند.
  • در برابر عوامل محیطی مانند باد و باران مقاومت دارد و می‌تواند فشارهای بالا را تحمل کند.
  • در اشکال و انواع مختلف موجودند تا بتوان از طریق آن‌ها اتصال انواع داربست را انجام داد.

با توجه به جمله بالا می‌توان گفت پیچ و مهره داربست در انواع پیچ و مهره فولادی، پیچ و مهره خشکه، پیچ و مهره hv، پیچ و مهره آهنی، استاد بولت، رول بولت و سایر مدل‌ها تولید می‌شود، اما چند نکته در مورد آن وجود دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

پیچ و مهره داربست

فاکتورهای مهم در تعریف پیچ و مهره بست داربست

برای تعریف و شناخت پیچ و مهره چهار فاکتور قطر، طول، شکل سر یا گل پیچ و نوع و گام رزوه مورد بررسی قرار می‌گیرند. به جز این موارد فاکتور اساسی دیگری به نام رده مقاومتی پیچ با استاندارد DIN نیز مطرح می‌شود. رده مقاومتی در این استاندارد با سه عدد ۸/۸، ۱۰/۹ و ۱۲/۹ تعریف می‌شوند. امروزه استاندارد ISO بیشتر از DIN کاربرد دارد. در واقع رده مقاومتی بیانگر میزان استحکام و مقاومت پیچ است.
در بین انواع پیچ و مهره داربست، مدل تی پرکاربردتر است. همانطور که مشخص است این پیچ‌ها شبیه به حرف انگلیسی تی هستند و بخاطر شکلی که دارند به سادگی باز و بسته می‌شوند. کسی که روی داربست قرار گرفته می‌تواند به سادگی این پیچ‌ها را محکم و یا باز کند. از طرف دیگر گل پیچ پس از محکم شدن با یک ضربه در قالب مخصوص قرار می‌گیرد و ایمنی اتصال را تضمین می‌کند. همچنین این مدل پیچ را می‌توان با کمی فشار دست شل کرد و سپس با یک ضربه آچار آن را از محل قرار گیری خارج نمود.

قیمت پیچ و مهره داربست فلزی

قیمت پیچ و مهره داربست به موارد متعددی از جمله، شکل، ابعاد، اندازه، تعداد بستگی دارد. همچنین انتخاب این پیچ و مهره‌ها به نوع داربست نیز وابسته است. داربست چه جنسی دارد، افقی یا عمودی است. برای مثال از محبوب‌ترین انواع پیچ و مهره داربست فلزی پیچ با ارتفاع ۱۲ میلی‌متر است. اندازه این پیچ برای منتاژ بست‌های داربست‌های فلزی مناسب است. مهره و واشر مورد نیاز نیز متفاوت است اما عموما باید از جنسی با استحکام بالا ساخته شده باشد. می‌توانید پس از تعیین شدن این موارد وارد سایت آهن پاد شوید و قیمت کالای مورد نظر خود را به صورت تک و عمده استعلام نمایید. همچنین می‌توانید سوالات خود در رابطه با انواع پیچ و مهره داربست، جنس، کیفیت و قیمت آن‌ها را از کارشناسان و مشاوران ما بپرسید.

پیچ و مهره داربست

خرید پیچ و مهره داربست از فروشگاه آهن پاد

از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید انواع پیچ و مهره بررسی کرد، نوع و جنس مواد اولیه می‌باشد. چرا که جنس و نوع مواد اولیه در کیفیت، کارایی و قیمت تمام شده آن‌ها بسیار موثر است. اینجا در آهن پاد تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا کالایی با بالاترین کیفیت و قیمتی به صرفه برای شما فراهم کنیم. لذا می‌توانیم به جرأت بگوییم با خیالی آسوده از ما خرید کنید. در سایت آهن پاد امکان استعلام قیمت، مشاوره و خرید پیچ و مهره داربست به صورت عمده و اینترنتی فراهم شده است. با توجه به نکاتی که در بالا بررسی کردیم می‌توانید ابتدا مدل مورد نظر خود را بررسی کرده و سپس از کارشناسان آهن پاد استعلام قیمت بگیرید. در صورت نیاز آماده مشاوره و راهنمایی نیز هستیم. در نهایت با اطمینان سفارش دهید و خریدی راحت را تجربه کنید.

کلام آخر

اتصالات داربست‌ها از نمونه‌ها مهم و جالبی است که همه ما دیده‌ایم. این اتصالات بدلیل موقت بودن از طریق پیچ و مهره‌های مخصوص موسوم به پیچ و مهره داربست شکل می‌گیرند. اتصالات داربستی باید مقاوم باشند و بتوانند وزن بالا را تحمل کنند، همچنین باید به سادگی باز و بسته شود، همین چند نکته نیاز به مدل متفاوتی از پیچ و مهره را برای این اتصالات فراهم می‌کند. در مطلب بالا این ویژگی‌های پیچ و مهره داربست را به همراه قیمت و شرایط خرید آن‌ بررسی کردیم. اگر سوالی باقی مانده در سایت آهن پاد پاسخگو هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *