پیچ و مهره خشکه HV

پیچ و مهره خشکه فولادی

صنایع متعددی مانند صنعت خودرو ، ساختمان سازی و غیره از جمله صنایعی هستند که با پیچ و مهره خشکه HV سر و کار دارند، پیچ شش گوش خشکه HV در صنایع به عنوان مستحکم ترین پیچ شناخته می شود؛ لذا در بخش ساختمان سازی بیشترین کاربرد را دارد. مهره شش گوش خشکه HV نیز در صنعت خودرو سازی کاربرد بسیاری دارد و تمامی افراد مرتبط با این صنعت با این مهره آشنایی دارند.
در این مطلب از آهن پاد قصد داریم به معرفی پیچ و مهره خشکه HV، مشخصات فنی، قیمت و نحوه خرید آن بپردازیم؛ لذا اگر با پیچ و مهره خشکه HV سر و کار دارید این مطلب را از دست ندهید.
آهن پاد تولیدکننده و عرضه کننده انواع پیچ و مهره مانند پیچ و مهره خشکه، استاد بولت، رول بولت، پیچ و مهره آهنی، و پیچ و مهره فولادی، پیچ و مهره hv و صدها پیچ و مهره دیگر در سایزها و جنس های مختلف است و آمادگی دریافت و تحویل سفارشات عمده و جزئی مشتریان عزیز را در سریعترین زمان ممکن دارد، در صورتی که تمایل به خرید پیچ و مهره خشکه HV را دارید می توانید در سایت سفارش خود را ثبت کنید و یا از طریق راه های ارتباطی با آهن پاد تماس بگیرید تا موجودی را استعلام کنید.

پیچ شش گوش خشکه HV

پیچ شش گوش خشکه HV یکی از انواع پیچ و مهره خشکه HV است که در صنایع به عنوان مستحکم ترین پیچ شناخته می شود و دلیل استحکام آن هم به شش گوشه بودن آن، بزرگ بودن گل و کوتاه بودن بدنه (شفت) آن بر می گردد. فرمی که پیچ شش گوش خشکه ساخته شده است سبب شده که این پیچ در مقابل نیروهای مکانیکی مانند نیروی کششی و برشی مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
به همین خاطر در ساختمان سازی و پل ها برای اسکلت بندی استفاده می شود و از آنجایی که در اسکلت بندی بحث فشار و مقاومت مطرح هست، ( اسکلت ساختمان ها و همچنین پل ها سازه هایی هستند که فشار بسیار زیادی را متحمل می شوند ) از پیچ شش گوش خشکه HV بیشترین استفاده را می کنند؛ زیرا تنها پیچی است که می تواند فشارهای زیاد را دفع کند؛ البته لازم به ذکر است که سایزهای کوچکتر پیچ شش گوش خشکه در صنعت خودرو سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مهره خشکه HV-10 Din 6915
پیچ خشکه HV-10.9

مهره شش گوش خشکه HV

مهره شش گوش خشکه HV و یا مهره شش گوش خشکه ۱۰.۹ گل درشت، نوعی از فولاد با کربن بالا می باشد و مقاومت ضد برشی بالا از خاصیت بارز این مهره بوده که گرید ۱۰.۹ میزان سختی این مهره را نشان می دهد. تمامی افرادی که در بخش تولید انواع سوله، اسکلت سازی و صد البته در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند با این مهره آشنایی کامل دارند.
در فروشگاه معتبر آهن پاد دنیای پیچ و مهره خشکه HV می باشد و می توانید به صورت جزئی و کلی از این فروشگاه خرید کنید، در صورتیکه برای خرید پیچ و مهره خشکه HV نیاز به مشاوره داشتید می توانید با شماره های مندرج در سایت با بخش فروش آهن پاد تماس حاصل فرمایید.

مشخصات پیچ و مهره خشکه HV

تا این قسمت از مطلب به اختصار به معرفی پیچ و مهره خشکه HV پرداختیم، در این قسمت به مشخصات فنی و به طور کلی هر آنچه که یک فرد فنی باید در مورد پیچ و مهره خشکه HV را بداند خواهیم پرداخت.

مشخصات پیچ خشکه HV

در این بخش مشخصات پیچ خشکه HV از جمله استاندارد پیچ HV، سایز، جنس و کاربرد آن بررسی می شود.

مشخصات پیچ 6 گوش خشکه

استاندارد پیچ HV

برای تمامی پیچ و مهره ها از جمله پیچ و مهره خشکه HV استانداردهایی تعریف می شود، این استاندارد های تعریف شده در ایران مربوط به آمریکا (استاندارد ASTM)، آلمان (DIN) سازمان استاندارد بین المللی (ISO) است. این استانداردها که با توجه به ویژگی های پیچ انواع آن را تقسیم بندی می کنند شامل ASTM A490، DIN 6914 و ISO 7412 را می شود. پیچ هایی که با این استانداردها ساخته می شوند می توانند در راهسازی، پل، ساختمان و خودروسازی مورد استفاده قرار بگیرند.
معمولا پیچ ها در استانداردDIN توسط چند گرید با اعداد به ترتیب ۸.۸، ۱۰.۹ و ۱۲.۹ تقسیم بندی می شوند البته لازم به ذکر است که گرید هایی با اعداد کوچکتر از مقادیر بالا هم وجود دارد که به پیچ های با جنس استیل مربوط می شوند. از بین سه گرید نام برده شده پر کاربردترین پیچ و مهره خشکه HV مربوط به پیچ و مهره گرید ۱۰.۹ است.

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم پیچ هایی که با این گرید ساخته می شوند مقاوم ترین نوع پیچ هستند که فشاری را در حدود ۹۰۰ مگا پاسکال(MP) می توانند تحمل کنند. متریال به کار رفته در این پیچ ها به ترتیب کربن ( به مقدار زیاد )، مقداری فسفر، گوگرد، منگنز، فلز بور و همچنین کروم می باشد؛ به همین دلیل مقاومت این پیچ از سایر پیچ ها بیشتر است. در صورتی که تمایل به خرید هر کدام از پیچ و مهره خشکه HV را به صورت کلی یا جزئی داشتید می توانید با کارشناسان فروش آهن پاد تماس بگیرید.

سایز پیچ HV

پیچ و مهره خشکه HV دارای سایزهای متفاوتی می باشند، به عنوان مثال پیچ های اچ وی در سایزهای M12 تا M36 وجود دارند، در زمان استفاده از پیچ HV باید سایز پیچ و مهره خشکه HV با آچار تطابق داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید؛ مثلا از آچار با سایز ۴۰ برای باز نمودن پیچ اچ وی با سایز M35 استفاده می شود. توجه داشته باشید که اندازه بدنه در پیچ و مهره خشکه HV از یک استاندارد مشخص تبعیت نمی کند و در شرکت های مختلف در سایزهای مختلفی تولید می شود.

کاربرد پیچ و مهره خشکه HV

همانگونه که قبلا ذکر کردیم پیچ HV یکی از انواع پیچ هایی است که در صنعت بسیار پر کاربرد می باشد و دلیل آن هم استحکام بالای این پیچ در برابر نیروهای کششی می باشد. به طور کلی کاربردهای پیچ HV عبارتند از:
• ساختمان سازی
• نصب تیرآهن
• در ساختمان های بلند برای نصب اسکلت های فلزی
• صنعت خودرو سازی
• ماشین آلات سنگین
• راه سازی
• نصب دکل های فلزی
• نیروگاه ها
• پل های فلزی
همانطور که می بینید این پیچ در پروژه های بزرگ مربوط به ساختمان سازی و صنایع سنگین که فشارهای مکانیکی بالاست کاربرد دارد.

جنس پیچ خشکه HV

با توجه به استانداردها و گریدهایی که پیچ ها متناسب با آن ها ساخته می شوند پیچ ها می توانند جنس های مختلفی داشته باشند اما به طور کلی پیچ خشکه HV از فولاد ساخته شده است ( در ادبیات فارسی به طور کلی واژه خشکه مترادف واژه فولاد است )؛ البته پیچ HV از پوشش داکرومات و گالوانیزه سرد و گرم نیز در بازار یافت می شود.

قیمت پیچ خشکه HV

پیچ و مهره خشکه HV با در نظر گرفتن نوع کاربری، گرید، استاندارد و ابعاد از نظر قیمتی با هم متفاوت می باشند. به طور مثال هرچه سایز پیچ بزرگتر باشد قیمت پیچ هم بالاتر می رود؛ به طور کلی گران ترین پیچ مربوط به پیچ خشکه HV با گرید ۱۰.۹ می باشد البته پیچ هایی با گرید ۸.۸ و یا گریدهایی پایین تر از این مقدار ارزان تر می باشند. با توجه به نیاز شغلی خود می توانید برای استعلام قیمت و لیست قیمت انواع پیچ ها با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

مشخصات مهره خشکه HV

مهره خشکه HV جسمی است که شکل آن معمولا حلقه ای، گرد و یا چندضلعی است که داخل آن رزوه کار شده است. مهره ها نقش مهمی را به عنوان یراق برای پیچ ها دارند زیرا توسط آن ها پیچ ها امکان سفت تر بسته شدن در مسیر پیچش را دارند؛ پیچ و مهره خشکه HV به حالت نر و مادگی به اصطلاح در هم چفت می شوند.
مهره هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند اغلب از نوع شش گوش یا چهار گوش می باشند، مهره های چهار گوش در کارها و پروژه های سبک کاربرد دارند و معمولا در تلرانسهای دقیق ساخته نمی شوند. اما مهره هایی که شش گوش هستند به صورت کاملا استاندارد در فرم های مختلف برای کاربردهای سنگین طراحی و تولید می شوند، این مهره ها با اندازه هایی نازک به عنوان مهره های پشت گیر کارایی دارند و شناخته می شوند.
همچنین طراحی مهره های HV به گونه ای است که از مهره های شش گوش دیگر اندازه آچار خوریشان بیشتر است، به طور مثال آچارخوری بزرگتر از مهره های شش گوش با مشخصه DIN 934 در بازار اصطلاحا به نام مهره خشکه HV یا مهره گل درشت نامیده و شناخته می شود.
در آهن پاد شما می توانید به صورت آنلاین انواع پیچ و مهره خشکه HV را خریداری نمایید، برای ثبت سفارش با ما تماس حاصل فرمایید.

استاندارد مهره HV

استانداردهایی که برای مهره HVتعریف می شوند عبارتند از:
• DIN 6915
• ASTM A563
• ISO 7414
• EN 14399_4 (EN استانداردهای اتحادیه اروپا می باشد)
مهره اچ وی استحکام کششی و سختی بسیار بالایی را در بین انواع مهره ها از خود نشان می دهد و برای آن متناسب با هر استاندارد تعریف شده ای گرید هایی با اعداد معینی نیز تعریف می شود. این اعداد بیان کننده تنش جاری و تنش گسیختگی مهره HVمی باشند؛ به طور مثال در گرید ۱۰.۹، عدد ۱۰ بیانگر حداقل مقاومت نهایی مهره HV برابر Kg/Cm2 1000 (FU = 10000 Kg/Cm2 ) و عدد ۰.۹ مقدار تنش جاری شدن مهره HV برابر Kg/Cm2 9000 (0.9 X 10000 = 9000 Kg/Cm2 ) می باشد.

مشخصات پیچ و مهره hv-10

سایز مهره HV

مهره های HV سایزشان از No12 تا N036 می باشد که هر کدام در قطر داخلی، قطر خارجی، آچار خوری، ارتفاع مهره و وزن متفاوت هستند. این اطلاعات را در زیر به طور خلاصه برای شما آورده ایم:

• مهره خشکه HV با کد No12 دارای قطر داخلی (mm)12، قطر خارجی (mm)23.91، آچار خوری (mm) 22، ارتفاع مهره (mm) 10 و وزن (g) 23.3

• مهره خشکه HV با کد No16 دارای قطر داخلی (mm)16، قطر خارجی (mm)29.56، آچار خوری (mm) 27، ارتفاع مهره (mm) 13 و وزن (g) 44.8

• مهره خشکه HV با کد No20 دارای قطر داخلی (mm)20، قطر خارجی (mm)35.03، آچار خوری (mm) 32، ارتفاع مهره (mm) 16 و وزن (g) 73.9

• مهره خشکه HV با کد No24 دارای قطر داخلی (mm)24، قطر خارجی (mm)45.20، آچار خوری (mm) 41، ارتفاع مهره (mm) 19 و وزن (g) 155

• مهره خشکه HV با کد No27 دارای قطر داخلی (mm)27، قطر خارجی (mm)50.85، آچار خوری (mm) 46، ارتفاع مهره (mm) 22 و وزن (g) 224

• مهره خشکه HV با کد No30 دارای قطر داخلی (mm)30، قطر خارجی (mm)55.37، آچار خوری (mm) 50، ارتفاع مهره (mm) 24 و وزن (g) 300

• مهره خشکه HV با کد No36 دارای قطر داخلی (mm)36، قطر خارجی (mm)66.64، آچار خوری (mm) 60، ارتفاع مهره (mm) 29 و وزن (g) 515

خرید پیچ و مهره خشکه HV

فروشگاه اینترنتی آهن پاد با تمرکز بر روی اصول مشتری مداری و رضایت مشتری همچنین اصولی همچون مرجوعی کالا، تضمین اصالت محصول و ضمانت بازگشت وجه، تعهد در ارسال به موقع پیچ و مهره خشکه HV، کیفیت در بسته بندی، تعویض پیچ و مهره خشکه HV در تست ردی و دریافت تأییدیه تست از آزمایشگاه های معتبر در سراسر کشور اقدام به فروش انواع پیچ و مهره خشکه HV و پیچ مهره خشکه ۸.۸ و ۱۰.۹ کرده است.
به همین دلیل عزیزانی که قصد خرید پیچ خشکه HV و همچنین خرید مهره خشکه HV را دارند می توانند بعد از انتخاب محصول مورد نیاز خود در سایت آهن پاد خرید آنلاین خود را انجام دهند و منتظر بمانند تا در سریع ترین زمان ممکن پیچ و مهره خشکه HV به دستشان برسد. علاوه بر خرید اگر برای استعلام قیمت پیچ و مهره خشکه HV نیاز به راهنمایی داشتید می توانید از طریق شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید تا شما را در زمینه قیمت راهنمایی کنند.
به طور کلی آهن پاد برای مشاوره رایگان، استعلام قیمت مهره خشکه HV، موجودی انواع پیچ و مهره خشکه HV، نحوه سفارش و بارگیری، نحوه پرداخت وجه، نحوه ارسال پیچ و مهره خشکه HV، هر گونه اطلاعات در مورد مشخصات فنی پیچ و مهره خشکه HV و هر گونه سوالاتی از این قبیل به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شما می باشد.
همین الان برای خرید پیچ و مهره خشکه HV وارد بخش محصولات آهن پاد شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *