پیچ و مهره سوله

پیچ و مهره سوله

پیچ و مهره سوله


پیچ و مهره‌ها در صنایع مختلف جهت برقراری اتصالات موقت و دائمی کاربرد دارند. یکی از صنایعی که بیشترین استفاده از پیچ و مهره را دارد، صنایع ساختمانی و سازه است. برای بخشهای مختلف و اتصالاتی که در سازه‌ها وجود دارند انواعی از روشها برای اتصال استفاده می‌شود، پیچ و مهره یکی از پرطرفدارترین روشهاست. سوله به جهت ساخت سریع و ساده نیاز به اتصالات زیادی دارد، این اتصالات یا دائمی و از طریق جوشکاری ایجاد می‌شوند و یا به کمک پیچ و مهره سوله برقرار می‌گردند. در این مقاله از سری مقالات آهن پاد شما با انواع، کاربرد، ویژگی‌ها و قیمت پیچ و مهره سوله بیشتر آشنا می‌شوید.

آهن پاد تولیدکننده و عرضه کننده انواع پیچ و مهره مانند پیچ و مهره خشکه، استاد بولت، رول بولت، پیچ و مهره آهنی، پیچ و مهره فولادی، پیچ و مهره hv و صدها پیچ و مهره دیگر در سایزها و جنس های مختلف است و آمادگی دریافت و تحویل سفارشات عمده و جزئی مشتریان عزیز را در سریعترین زمان ممکن دارد. برای خرید پیچ و مهره و استعلام قیمت پیچ و مهره سوله از طریق راه‌های ارتباطی می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع پیچ و مهره سوله سازی

پیچ و مهره سوله با توجه به تنوع اتصالات در سوله‌ها دارای انواع مختلفی هستند. بدیهی است که بهترین انتخاب برای هر اتصال متفاوت است، اما باید کیفیت، استحکام و جنس پیچ و مهره را در نظر گرفت. بیایید باهم چند نمونه از این نوع پیچ و مهره را بررسی کنیم.

پیچ و مهره سوله تیتانیوم

این نوع پیچ و مهره رفداران بسیاری دارد، چرا که وزن کم، استحکام بالا، چگالی پایین و مقاومت درمقابل خوردگی از مزیت‌های آن است. پیچ و مهره تیتانیوم به دلیل قیمت مناسب و ویژگی‌های مطلوبی که دارند در همه موارد به جز دریا و فضا کاربرد دارد به همین دلیل این نوع پیچ و مهره سوله به عنوان یکی از پیچ و مهره‌‌های سوله پرکاربرد شناخته می‌شود.

پیچ و مهره تنظیم کننده

این مدل پیچ و مهره به شکل استوانه‌ای بدون گل و تمام رزوه تولید می‌شود و برای محکم کردن قطعات کاربرد دارد. پیچ ومهره تنظیم کننده دو مدل آلنی و پیچ گوشتی خور دارد. از این پیچ در سوله‌ها برای تنظیم فاصله بلوک‌ها وموارد این چنینی استفاده می‌شود.

مهره های قفل شونده

مهره‌های قفل شونده برای جلوگیری از سستی و شل شدن اتصالات به کار می‌روند که سه نوع مختلف دارند. مهره‌های معمولی، برای ثابت نگهداشتن اتصال به پیچ بسته و محکم می‌شوند. مهره قفل شونده دارای یک حلقه پلاستیکی واشر مانند بوده که از طریق آن مانع شل شدن پیچ می‌شود. مهره‌های فلزی که قادرند محکمترین پیوند را ایجاد کنند.

 

پیچ و مهره سوله

پیچ و مهره سوله انکر بولت

پیچ و مهره سوله انکر بولت بسیار پرکاربرد است، برای مثال در ثابت نگهداشتن تجهیزات، ماشین‌های صنعتی، صنایع ساختمانی، اتصال ورقه‌های فلزی، اتصال صفحه ستون، نصب حامل‌های مکانیکی و الکترونیکی و ریل آسانسور استفاده می‌شود.این پیچ و مهره انکربولت دارای استحکام کششی و فشاری بالا می‌باشد و در مقابل تنش‌های پیچشی با توجه به اینکه از فولاد کربن و آلیاژهای آن ساخته شده است، مقاومت بالایی دارد.

مهره کوپلینگ

یکی دیگر از انواع پیچ و مهره سوله، مهره کوپلینگ است که دارای استحکام کششی و فشار پیچشی بالایی است. در این مدل،‌مهره بلند، شش ضلعی و به شکل استوانه است. جنس آن از فولاد و آلیاژهای فولادی می‌باشد.

وزن پیچ و مهره سوله

وزن پیچ و مهره‌ها به طول، قطر، و نوع مواد آنها بستگی دارد. انواع مهم پیچ و مهره شامل پیچ معمولی، پیچ اختصاصی برای سوله‌ها و مهره‌های ساده یا فلزی هستند. به طور معمول، وزن پیچ و مهره‌ها بر اساس این فاکتورها به صورت استاندارد تعیین می‌شود. اما اگر نیاز به دانستن وزن دقیق پیچ و مهره سوله‌ای خاص دارید، بهتر است اطلاعات مشخصات آنها را  فروشگاه آهن پاد دریافت کنید.برای این کار کافی است که از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پیچ و مهره سوله

 کاربرد پیچ و مهره سوله

در واقع پیچ و مهره سوله نوع خاص و متفاوتی از پیچ و مهره نیست و تنها به دلیل گستردگی کاربرد آن در صنایعی مانند سوله‌سازی به عنوان پیچ و مهره سوله شناخته می‌شود. باید در نظر داشت که با توجه به شکل و ساختار سوله‌ها، پیچ و مهره‌هایی که در بخش‌های مختلف سوله استفاده می‌شوند، متفاوت هستند و هرکدام ویژگی منحصر به فردی دارند. انصالات در سوله‌ها می‌تواند از طریق جوشکاری و به صورت دائمی یا با استفاده از پیچ و مهره  برای سوله به صورت موقت اما با دوام بالا ایجاد شوند. به سوله‌ای که در آن از پیچ و مهره استفاده شود، سوله پیچ و مهره‌ای و سول‌های که در آن تمام اتصالات جوشکاری شده باشند را سوله جوشی گویند. گفتنی است که سوله پیچ و مهره‌ای در مقایسه با انواع جوشی کیفیت بالاتری دارد.

واضح است که سرعت تولید سوله پیچ و مهره‌ای به عنوان یک روش موقتی بالاتر است و به همین دلایل سوله‌های پیچ و مهره‌ای بیشتر استفاده می‌شوند. علاوه بر این موارد سوله‌های پیچ و مهره‌ای تجهیزات و تخصص کمتری لازم دارند، نیاز به برق رسانی و تمیزکاری بعد از اتمام اتصال ندارند، همچنین در مقابل حوادثی چون‌ زلزله بیشتر مقاوم هستند. به طور کلی می‌توان گفت می‌توان گفت این سوله‌ها با هزینه کمتر تولید می‌شوند، و حین تولید، آلودگی صوتی کمی ایجاد می‌کنند و همچنین کارایی مناسبی ارائه میدهند. ازجمله مزایای استفاده از پیچ و مهره سوله در سوله‌سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی باز کردن اتصالات
  • استفاده مجدد از پیچ و مهره
  • عدم محدودیت برای تعداد اتصالات
  • شکل و مدل مطلوب
  • اتصال مطمئن

 

قیمت پیچ و مهره سوله

تنوع پیچ و مهره برای سوله‌سازی استفاده شده در یک سوله واحد سبب می‌شود که رنج قیمتی برای پیچ و مهره مورد نیاز در ساخت یک سوله نیز متفاوت باشد. نکته‌ای که باید در نظر گرفت ابعاد سوله، تعداد و نوع اتصالات، پیچ و مهره مناسب هر اتصال است. با داشتن این موارد می‌توان برای هر یک سوله استعلام قیمت گرفت. سایت آهن پاد می‌تواند به شما جهت تشخیص موارد فوق کمک کند و قیمت مناسبی جهت خرید پیچ و مهره سوله برای تولید انبوه ارائه نماید. همچنین در سایت آهن پاد می‌توانید در مورد انواع پیچ و مهره‌ها، کاربرد، جنس و مقاومت آن‌ها اطلاعات لازم را بدست آورید.

پیچ و مهره سوله

خرید پیچ و مهره سوله

الزاما برای سوله‌ها باید از بهترین مدل پیچ و مهره استفاده کرد، چرا که لازم است سازه تولیدی دوام زیادی داشته باشد. پیچ و مهره سوله برقرار کننده اتصالات آن هستند و در کیفیت و دوام سازه حاصل اثر به سزایی دارند، لذا واضح است که هزینه کردن برای آنها در واقع سرمایه‌گذاری است. پس از تعیین نوع و تعداد پیچ و مهره سوله مورد نظر خود می‌توانید از طریق سایت آهن پاد یک خرید پیچ و مهره اینترنتی و عمده مطمئن داشته باشید. آهن پاد برای شنیدن و پاسخگویی به هر تعداد پرسش شما آماده است.

کلام آخر

سوله‌ها از سازه‌های مفید و کاربردی هستند که نیاز به داشتن اتصالات متفاوت و مقاوم در آنها مشهود است. از سوی دیگر سرعت تولید سوله به عنوان سازهای پرکاربرد باید بالا باشد. این امر استفاده از پیچ و مهره در اتصالات سوله را معمول و مطلوب کرده است. در مطلب فوق ویژگی‌های پیچ و مهره سوله، قیمت و چگونگی خرید آنها را باهم بررسی کردیم. مهمترین نکته آن است که برای سوله‌ها لزوما بهترین پیچ و مهره‌ها و اتصالات باید فراهم شود. به طور کلی مشکل در اتصالات سازه‌ها می‌تواند به خسارات جانی منجر شود، به همین دلیل باید به سراغ بهترین پیچ و مهره سوله رفت. ما در آهن پاد بهترین پیچ و مهره‌ها را فراهم کرده‌ایم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *