خرید پیچ و مهره صفحه ستون

پیچ و مهره صفحه ستون

می‌توان گفت امروزه نام پیچ و مهره برای همه آشناست، اما صفحه ستون اگرچه شنیده شده است اما افراد به خصوصی هستند که آن را می‌شناسند و با کارایی آن آشنایی دارند. در ادامه ابتدا شما را با صفحه ستون و مشخصات آن آشنا می‌کنیم و در رابطه با پیچ و مهره صفحه ستون توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. در نهایت نیز در مورد نحوه خرید پیچ و مهره صفحه ستون از سایت آهن پاد نکات لازم را بیان می‌کنیم.

آهن پاد تولیدکننده و عرضه کننده انواع پیچ و مهره مانند پیچ و مهره خشکه، پیچ و مهره آهنی، پیچ و مهره فولادی، پیچ و مهره hv و صدها پیچ و مهره دیگر در سایزها و جنس های مختلف است و آمادگی دریافت و تحویل سفارشات عمده و جزئی مشتریان عزیز را در سریعترین زمان ممکن دارد. برای خرید پیچ و مهره و استعلام قیمت پیچ و مهره صفحه ستون از طریق راه‌های ارتباطی می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

صفحه ستون چیست؟

برای خرید صفحه ستون در ابتدا باید بدانیم صفحه ستون چیست و چه کاربردی دارد صفحه ستون یا بیس پلیت (Base Plate) شامل صفحه‌ای فولادی و یک ستون سخت است. صفحه فولادی جهت نگهداری ستون بین اسکلت ساختمان استفاده می‌شود. جنس صفحه ستون معمولا فولادی است، اما برای ساخت آن‌ از هر چیزی که مقاومت بالاتری نسبت به فولاد داشته باشد هم می‌توان استفاده کرد. در واقع صفحه ستون وزن و فشار وارده بر فوندانسیون یا پی ساختمان را بر لایه بتنی زیرین پی منتقل می‌کند. صفحه سطح تماس ستون و پی را افزایش می‌دهد و از این طریق سبب کاهش فشار می‌شود. در اصل صفحه یک ورقه مسطح فولادی است که به عنوان رابطی میان ستون و بتن پی ساختمان قرار داده می‌شود. این نوع قرار دادن یک صفحه فولادی که مقاومت بالایی دارد سبب بهبود اتصال میان ستون و بتن موجود در پی شده، وزن و فشار وارده را از طریق ستون به بتن پی منتقل می‌کند و سبب توزیع آن می‌شود.

ابعاد صفحه ستون‌ها به مواردی چون استحکام فولادی، میزان بار ناشی از سازه و مواردی این چنینی بستگی دارد. اما عموما ۳۰ در ۳۰ در نظر گرفته می‌شود. ضخامت صفحه ستون بین ۸ تا ۲۰ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. نکته مهم آن است که اندازه صفحه ستون باید از سطح مقطع ستون فولادی بیشتر باشد تا بتواند فشار را به سطح بزرگ‌تر منتقل کند. ستون سازه‌ای است که عمود قرار می‌گیرد و باید بار ساختارهای فوقانی را به ساختارهای زیرین منتقل کند. برای ساخت ستون‌ها از قوطی و تیرآهن معمولی به صورت تکی و دوتایی یا تیر‌آهن‌های بال پهن استفاده می‌شود.

پیچ و مهره صفحه ستون

کاربرد‌های صفحه ستون

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم ،صفحه ستون در پی ساختمان‌ها و سازه‌ها کاربرد‌ دارند اما به طور کلی کاربرد آن‌ها عبارتند از:
• اتصال ستون‌های فلزی به بتن موجود در پی سازه
• کاهش تنش و فشار وارد بر پی
• مقاومت مناسب در برابر بارهای کششی
• قابلیت اتصال ورق‌های عمودی و افقی جهت افزایش مقاومت اتصال
• نصب ساده و اجرای راحت و سریع

نحوه اتصال پیچ و مهره صفحه ستون با صفحه ستون

برای اتصال مقاوم و مستحکم صفحه ستون به پی نیاز به اتصال از طریق پیچ و مهره است. پیچ و مهره صفحه ستون‌ عموما از نوع رول بولت و استاد بولت می‌باشد. پیچ و مهره صفحه ستون را عموما بولت عصایی می‌نامند. جنس آن باید بسیار مقاوم باشد. برای ایجاد اتصال محکم و مقاوم در صفحه ستون‌‌ها از پیچ و مهره صفحه ستون استفاده می‌کنند. ابتدا با در نظر گرفتن وزن و فشاری که صفحه ستون باید تحمل و منتقل کند سایز پیچ مناسب و تعداد آن را مشخص کرده، سپس مطابق با آن صفحه را سوراخ می‌کنند و برای پیچ و مهره صفحه ستون جای مناسب ایجاد می‌کنند. در چند مرحله پیچ و مهره صفحه ستون را متصل کرده، هواگیری انجام می‌دهند تا به اتصالی بسیار مقاوم و محکم برسند. در برخی موارد پس از اتصال پیچ و مهره صفحه ستون انتهای پیچ را خم می‌کنند تا از باز نشدن آن تحت فشار اطمینان حاصل کنند.

پیچ و مهره صفحه ستون؛ نحوه اتصال صفحه ستون به پی سازه

معمولا صفحه ستون به پی به دو طریق متصل می‌شود. در هر دو روش پیچ و مهره صفحه ستون سبب ایجاد استحکام و مقاومت اتصال هستند، اما روش اصلی اتصال متفاوت است.

• اتصال مفصلی: در سازه‌هایی با پی ساده نیروی کشش میان صفحه ستون و بتن کاهش پیدا می‌کند، در این شرایط بهتر است از اتصال مفصلی بهره برد. عموما سازه‌های چند طبقه پی ساده دارند و اتصال مفصلی برای آن‌ها توصیه می‌شود.
• اتصال گیره‌دار: این نوع اتصال تمام نیروهای فشار، خمش و برش را به پی منتقل می‌کند. تمرکز در این اتصال بر حداقل کردن چرخش صفحه ستون است، لذا پیچ و مهره صفحه ستون در این نوع اتصال باید طول بلندی داشته باشند، ضخامت صفحه ستون نیز در این حالت باید زیاد باشد.

پیچ و مهره صفحه ستون

فروش پیچ و مهره صفحه ستون

همانطور که پیش از این گفتیم جهت خرید پیچ و مهره صفحه ستون، ابتدا باید نوع صفحه ستون، تعداد و نوع پیچ و مهره مورد نظر، نوع اتصال لازم، سازه و مدل پی آن را مشخص نمود. پس از تعیین این موارد می‌توان جهت خرید و سفارش پیچ و مهره صفحه ستون اقدام کرد.
با داشتن این اطلاعات می‌توانید از طریق سایت آهن پاد خرید اینترنتی پیچ و مهره صفحه ستون را تجربه کنید.

قیمت پیچ و مهره صفحه ستون

قیمت تعیین شده برای پیچ و مهره صفحه ستون متفاوت است و به نوع مورد نظر شما بستگی دارد. ممکن است شما برای اتصال گیره‌دار نیاز به پیچ و مهره‌ای سنگین داشته باشید، و یا اتصال مورد نظرتان از نوع مفصلی بوده و پیج و مهره صفحه ستون آن سبک‌تر و ارزان‌تر باشد. به همین دلیل نمی‌توان نرخ قطعی اعلام نمود اما برای اطلاع از قیمت‌ها و نحوه خرید و فروش پیچ و مهره صفحه ستون می‌توانید به سایت آهن پاد مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران سایت مکالمه داشته باشید و در صورت تمایل پیچ و مهره صفحه ستون مورد نظر خود را سفارش دهید. در سایت آهن پاد امکان خرید پیچ و مهره عمده وجود دارد.

پیچ و مهره صفحه ستون

کلام آخر

در این مطلب صفحه ستون را تعریف کردیم و کاربردهای آن را بررسی نمودیم. در ادامه نحوه اتصالات صفحه ستون به پی ساختمان را بیان کردیم و در نهایت اطلاعات لازم جهت سفارش و خرید پیچ و مهره صفحه ستون را ارائه نمودیم. اینجا در سایت آهن پاد همواره آماده ارائه اطلاعات مفید و سازنده و مشاوره در مورد انواع پیچ و مهره به شما هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *