پیچ و مهره عمده

پیچ و مهره عمده

نام پیچ و مهره برای همه آشنا است. پیچ و مهره جهت اتصالات صنعتی استفاده می‌شوند و بدلیل آنکه نیاز به جوشکاری را برطرف می‌کنند بسیار پرطرفدار و پرکاربرد هستند. پیچ و مهره‌ها مانند بسیاری از کالاهای صنعتی به صورت تک و عمده خرید و فروش دارند. اما خرید پیچ و مهره عمده از هر جایی به صرفه و ممکن نیست. ضمن آنکه برای استعلام قیمت، خرید و فروش پیچ و مهره عمده نیاز به اطلاعات اولیه‌ای است که اینجا در آهن پاد می‌توانیم آن‌ها را باهم بررسی کنیم.

 

تاریخچه پیچ و مهره

در رابطه با اولین استفاده از پیچ و مهره بین مورخان اختلافاتی وجود دارد، اما اکثرا موافقند که ارشمیدس یونانی پمپ آبی شبیه به پیچ ساخت. اولین استفاده و ساخت پیچ و مهره به شکل ابتدایی توسط ریاضیدانی یونانی به نام آرشیتاس اتفاق بود. این پیچ و مهره‌ها از جنس چوب بوده و در صنایعی مانند روغن‌گیری و شراب سازی استفاده می‌شدند. به مرور زمان پیچ و مهره‌ها شکلی کاربردی‌تر یافتند و بشر به فکر تولید انبوه آن‌ها در صنعت افتاد. اولین کارخانه پیچ و مهره سازی با هدف تولید پیچ و مهره عمده در دهه ۱۷۶۰ در انگلستان راه‌اندازی شد که متاسفانه با شکست روبرو گردید. در ۱۷۸۰ کارخانه دیگری وارد این عرصه شد و این دفعه تولید پیچ و مهره عمده آغاز شد.

تاریخچه پیچ و مهره در ایران

در ایران از ۱۳۲۰ استفاده و تولید پیچ و مهره حالت رسمی به خود گرفت. ۱۳۳۳ اولین تولیدات پیچ و مهره عمده به صورت پرسی و پرچ در ایران انجام گرفت. این تولیدات با پیشرفت صنعت و علم پیشرفت کرده و به بخشی جدا نشدنی از صنعت کشور تبدیل شده‌اند.

انواع پیچ و مهره

در دسته‌بندی جهانی نوعی پیچ که نیازی به مهره ندارد و گاها در ایران به نام پیچ خودکار خوانده می‌شود موسوم به Screw دسته اول است که از طریق نوک تیزی که دارد درون سطوح فرو رفته و با اتکا به رزوه‌هایش اتصالی محکم ایجاد می‌کند. نوع دیگر که همراه با مهره بوده و از طریق آن سبب استحکام اتصالات می‌شود به Bolt شهرت دارد.در سایت آهن پاد می‌توانید انواعی از این مدل‌ها را مشاهده کنید. همچنین امکان خرید پیچ و مهره عمده و تک وجود دارد.  در صنعت پیچ و مهره عمده تولید می‌شود، بدیهی است که خرید عمده آن‌ها متداول‌تر باشد. در دسته‌بندی دیگری بسته به کاربردی که پیچ و مهره‌ها دارند، نام‌گذاری شده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها آورده شده است:

پیچ و مهره عمده

• پیچ تخت: این نوع پیچ جهت اتصالات تخت و صاف استفاده می‌شود.
• پیچ فلزی: این نوع پیچ مناسب اتصالات فلزی، دارای مقاومت و قدرت چسبندگی بالا می‌باشد.
• پیچ چشمی: جهت اتصال قطعاتی با سیم بلژیکی یا چینی کاربرد دارد.
پیچ آلن: این نوع پیچ برای اتصالاتی که از قبل محل اتصال مشخص و دارای حفره است استفاده می‌شود و سر آن به شکلی است که با آچار آلن می‌تواند باز و بسته شود.
• پیچ مخصوص چوب: این مدل عموما دارای سر گرد و صاف، به همراه یک شفت نازک هستند و به صورت تخصصی جهت اتصالات چوب به کار می‌روند.
• پیچ برگشت‌پذیر: برای اتصالاتی که نیاز به تعویض و جداسازی دارند، استفاده می‌شود.
• پیچ خودبرش: در اتصالات سطوح نرم و نیمه‌سخت استفاده می‌شوند و با نفوذ به سطح، کاربری بیشتری دارند.
پیچ استاد بولت: نوعی پیچ است که از دو طرف به مهره نیاز دارد. به بیان ساده‌تر یک پیچ تمام رزوه است که از دو طرف با دو مهره محکم می‌شود.
پیچ رول بولت: نوع خاصی از مدل استاد بولت هستند.
پیچ و مهره فولادی یا پیچ و مهره خشکه: در ساختار این نوع پیچ از کربن و فولاد استفاده می‌شود، همین امر سبب استحکام و سختی بالای این مدل است.
پیچ و مهره آهنی: نوعی پیچ مهره که بدلیل استفاده از آهن در آن‌ها نرم هستند و با فشار زیاد ممکن است خم شوند.
پیچ و مهره hv : اچ وی در نام این پیچ و مهره‌ها مخفف Heavy Hex Bolt است. در زبان فارسی به این مدل شش گوش می‌گوییم که اشاره به مدل سر پیچ دارد. این پیچ و مهره‌ها با توجه به ساختاری که دارند در اتصالات اصطکاکی استفاده می‌شوند.

 

پیچ و مهره عمده

شرایط استعلام قیمت پیچ و مهره عمده

برای خرید و یا استعلام قیمت پیچ و مهره عمده باید بدانید که بر چه اساسی می‌توانید پیچ و مهره سفارش دهید. شکل یا فرم گل یا سر پیچ که از مهم‌ترین موارد تعیین قیمت است. در واقع شکل گل پیچ نوع آجار لازم برای اتصالات را مشخص می‌کند. سایز پیچ که از حاصل ضرب طول پیچ(بدون در نظر گرفتن سر آن) و قطر رزوه‌ها بدست می‌آید. نوع و گام رزوه پیچ که به معنای فاصله رزوه‌ها از هم است و براساس آن سه نوع خیلی ریز، ریز و درشت دارد. گرید یا کلاس پیچ که به میزان استحکام و کیفیت آن اشاره دارد. در نهایت پوشش پیچ مطرح می‌شود، که بسته به نیاز و کاربرد از جنس‌های مختلف ساخته شده‌است.
با در نظر گرفتن موارد فوق می‌توانید برای سفارش در سایت آهن پاد اقدام کنید. اگر سفارش شما در رده صنعتی قرار می‌گیرد، توصیه می‌کنیم به سراغ خرید پیچ و مهره عمده بروید، چرا که به صرفه‌تر و مناسب‌تر است.

خرید پیچ و مهره عمده

در خرید پیچ و مهره عمده شما مشخصات پیچ و مهره مورد نیاز خود را مشخص می‌کنید و میزان مورد نظر را اعلام می‌کنید. همانطور که می‌دانید خرید و فروش پیچ و مهره عمده مانند سایر خرید‌های عمده هزینه کمتری دارد، می‌توانید با استعلام قیمت پیچ و مهره عمده مورد نظر خود از سایت آهن پاد و مقایسه با قیمت خرید به صورت تک تفاوت قیمت‌ها را مشاهده کنید.

پیچ و مهره عمده تهران

سایت آهن پاد به صورت مرکزی در تهران فعالیت می‌کند اما با فراهم کردن شرایط خرید اینترتی از سراسر کشور می‌توانید برای خرید پیچ و مهره عمده و تک به سایت مراجعه کنید.

 

پیچ و مهره عمده

کلام آخر

در مقاله فوق همراه هم به بررسی انواع پیچ و مهره و مشخصه‌های آن‌ها جهت انتخاب و استفاده پرداختیم. همچنین بیان کردیم که خرید پیچ و مهره عمده به صرفه‌تر و متداول‌تر است. قیمت کمتر پیچ و مهره عمده و موارد استفاده بالای آن‌ها در صنعت توجیه اقتصادی و کاربردی مناسبی برای خرید پیچ و مهره عمده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *