پیچ و مهره ورشویی

پیچ و مهره ورشویی

یکی از رایج‌ترین پیچ و مهره ها در کاربردهایی مانند ساخت لوسترها، کلیدها و پریزها، قفسه‌ها و دیگر موارد مشابه، پیچ و مهره ورشویی می‌باشد. پیچ ورشویی دارای یک استوانه مارپیچ (دنده‌ای شکل) به همراه گل دو سو بوده و جنس آن معمولاً از آهن است که به همراه مهره‌های ورشویی استفاده می‌شود. مهره‌های ورشویی نیز به صورت ورشویی دنده می‌شوند و فقط به پیچ ورشویی بسته می‌شوند. در این مطلب با فرایند تولید پیچ و مهره ورشویی، استاندارد، پوشش‌ها و سایز‌های پیچ و مهره ورشویی آشنا می‌شویم.

ویژگی های پیچ و مهره ورشویی

پیچ و مهره ورشویی را می‌توان از لحاظ فرآیند تولید، جنس، استاندارد، ابعاد و پوشش‌دهی که بر روی این نوع پیچ و مهره‌ها اعمال می‌شود را بررس کرد که در ادامه به هریک از این موارد می‌پردازیم.

تولید پیچ و مهره ورشویی

پیچ و مهره‌های ورشویی که عمدتا از جنس آهن هستند واقعاً مراحل تولید پیچ های ساده‌تری نسبت به برخی سایر پیچ ها دارند. معمولا جنس پیچ یا مهره ورشویی بر پایه آهن می‌باشد البته پیچ ورشویی را گاها همان پیچ آلومینیومی نیز می‌نامند که آلومینیوم در آن به کار رفته است زیرا مراحل تولید این دو نوع پیچ به هم شباهت دارند و بیشتر مواقع پیچ آلومینیومی را با پیچ ورشویی تولید می‌کنند. به طور کلی مراحل تولید پیچ و مهره ورشویی شامل مراحل زیر است:

۱. تهیه مواد اولیه: در این مرحله، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پیچ و مهره ورشویی مانند مفتول فلزی (معمولاً فولاد) تهیه می‌شود. این مواد اولیه باید استانداردهای مربوطه را برآورده کنند.

۲. کشش مفتول: مفتول فلزی به قطر مورد نیاز برای پیچ و مهره ورشویی کشیده می‌شود. این فرآیند شامل کشیدن مفتول از یک میله فلزی به طور پیوسته و تدریجی تا به قطر مورد نظر است.

پیچ و مهره ورشویی

۳. قالب‌گیری: مفتول فلزی کشیده شده به صورت استوانه‌ای با استفاده از قالب‌های مناسب قالب‌گیری می‌شود. قالب‌ها می‌توانند قالب‌های فلزی یا قالب‌های سرامیکی باشند که شکل استوانه‌ای پیچ را تشکیل می‌دهند.

۴. رزوه‌زنی: در این مرحله، استوانه‌ای که از قالب‌گیری حاصل شده است، رزوه‌زنی می‌شود. رزوه‌زنی به معنای ساختن دنده استوانه‌ای در سطح استوانه پیچ و مهره ورشویی است. این دنده به صورت مارپیچی یا همان ورشویی در امتداد طول استوانه شکل می‌گیرد.

۵. ساخت گل پیچ: در این مرحله، گل پیچ ساخته می‌شود. گل پیچ می‌تواند به صورت دوسو یا چهارسو باشد. این گل‌ها برای قرارگیری ابزارهایی مانند مته یا کلید پیچ استفاده می‌شوند.

استاندارد پیچ و مهره های ورشویی

معمولا پیچ و مهره‌های ورشویی براساس استاندارد DIN مانند DIN 912 و DIN 933 تولید می‌شوند.

 پیچ و مهره ورشویی

سایزهای پیچ و مهره ورشویی

پیچ و مهره ورشویی دو سو در دو نمره ۱۶/۳ و ۴/۱ اینچ در سایزهای مختلف از ۱۳ میلی‌متری گرفته تا ۱۰۰ میلی‌متری موجود است که شما عزیزان برای سفارش و خرید هر سایز پیچ و مهره ورشویی از آهن پاد می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی با کارشناس فروش ما در ارتباط باشید.

انواع آبکاری پیچ ورشویی

پیچ و مهره‌‌های ورشویی می‌توانند به صورت، گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و داکرومات آبکاری شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از انواع مختلف پوشش‌ها به منظور بهبود خواص و مقاومت به خوردگی آن‌ها صورت می‌گیرد. در آهن پاد تمامی پیچ و مهره‌های ورشویی آبکاری شده‌اند که این موضوع مقاومت آن‌ها را در برابر خوردگی و تنش تضمین می‌کند.

خرید پیچ و مهره ورشویی

اگر شما برای هریک از کارهای فنی منزل یا اینکه برای صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، پتروشیمی، مبلمان، الکترونیک و غیره نیاز به پیچ و مهره‌های صنعتی نیاز به خرید پیچ و مهره دارید آهن پاد دقیقا انتخاب درستی است. زیرا این فروشگاه یکی از بهترین تأمین کنندگان و تولیدکنندگان انواع پیچ و مهره مانند پیچ و مهره فولادی، پیچ و مهره خشکه، پیچ و مهره hv، پیچ و مهره آهنی، استاد بولت، رول بولت و غیره است که شما می‌توانید هریک از این پیچ و مهره‌ها را در ابعاد دلخواه سفارش دهید. برای استعلام قیمت و سفارش پیچ و مهره دلخواه کافی است که از طریق راه‌های ارتباطی مانند تماس با شماره ۰۹۱۲۱۷۶۱۲۱۶ با ما ارتباط بگیرید.

 پیچ و مهره ورشویی
پیچ ورشویی نمره ۳/۱۶ سایز ۷۵ میلی‌متر

نتیجه گیری

به طور کلی از مطالب ذکر شده در بالا می‌توان نتیجه گرفت که پیچ و مهره ورشویی ابزاری است که با استفاده از استوانه مارپیچ و گل دو سو، به راحتی قابل استفاده و اتصال قطعات مختلف در کاربردهایی مانند ساخت لوسترها، کلیدها و پریزها، قفسه‌ها می‌باشد. این نوع پیچ و مهره در دو نوع نمره ۱۶/۳ و ۴/۱ اینچ در سایزهای مختلف تولید می‌شود که این سایز‌ها بسته به کاربرد و نیاز دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *